FB YT Instagram Skontaktuj się z nami tel. 22 446 83 80

W stoczni Bavaria szykują się zmiany…

Wiosną 2018 roku obiegła świat żeglarski niespodziewana wiadomość, że jedna z największych stoczni żaglowych na świecie – Bavaria Yachtbau, złożyła w sądzie wniosek o upadłość. Na szczęście sukcesem zakończyły się poszukiwania inwestora strategicznego, którym został niemiecki fundusz inwestycyjny CMP Capital Management-Partners. W rezultacie swoje miejsca pracy zachowało 550 pracowników w Bavaria Yachts w Giebelstadt w Niemczech oraz 250 pracowników Bavaria Catamarans w Rochefort we Francji. Firmę czeka jednak nieunikniona restrukturyzacja. Pierwsze zmiany zostały już ogłoszone:

Produkcja tylko w Niemczech

Na początek Bavaria Yachtbau zapowiedziała, że produkcja wszystkich jednostek jednokadłubowych będzie odbywać się wyłącznie w Niemczech pod szyldem „Made in Giebelstadt”. Jest to istotna informacja w przypadku jachtu motorowego R55, produkowanego do tej pory w Chorwacji. W tej chwili trwa przenoszenie linii produkcyjnej do Niemiec. Wznowienie produkcji ma nastąpić w pierwszej połowie 2019 roku.

Zawężenie produkcji

Bavaria, która obecnie produkuje 26 modeli jachtów żaglowych i motorowych, poinformowała o znaczącym zawężeniu produkcji. Planuje się zatrzymanie jedynie 10-12 modeli w ofercie.

Oficjalnie mówi się o wstrzymaniu produkcji Bavari C65, której premiera miała miejsce w 2018 r. ale nie odniosła zamierzonego sukcesu. Podobny los czeka jedności z napędem elektrycznym oraz jachty hybrydowe.

Z masowej produkcji została również wycofana Bavaria C50. Planowane  jest jej przeprojektowanie tak aby mogła wrócić do seryjnej produkcji ponownie w listopadzie 2018 r.  Rozwiązania techniczne zdobyte przy tej okazji zostaną wprowadzone do flagowej jednostki Bavaria C57 oraz C45.

W przyszłości stocznia planuje wprowadzać 2-3 modele rocznie. Jej najważniejsze założenia to: utrzymanie wysokiej jakość produktów, zachowanie sportowego charakteru jednostek, optymalizacja przestrzeni pod zabudowę oraz nadal wyróżnianie się na rynku znakomitym stosunkiem jakości do ceny.

Co z marką Nautitech?

Dobra wiadomość dla wielbicieli katamaranów. Bavaria Yachtbau zadeklarowała kolejne inwestycje w brand Nautitech. Marka nie zniknie z rynku, a współpraca między stocznią w Niemczech i Francji będzie kontynuowana.

Z pewnością decyzje, które ostatnio zapadły, wpłyną na rynek jachtów żaglowych na świecie. Bavaria Yachtbau to największy producent jachtów żaglowych i  motorowych w Europie, drugi co do wielkości na świecie. Przejściowe, miejmy nadzieję, kłopoty stoczni mogą wykorzystać inni istotni gracze jak stocznia Dufour czy Beneteau. Czas pokaże.


Planujesz czarter jachtu? Zrób to z nami!


Bavaria jachty żeglowe

 

 

 

Posty w kategorii

Hanse 548 rufa

Nowe HANSE na targach w Cannes

Trzy jachty zaprezentowane niedawno podczas targów w Cannes i oznaczone numerami 388, 418 i... więcej »

zobacz więcej
Kiriacoulis otwiera nową bazę w Hiszpanii - Roda de Bara

Kiriacoulis otwiera nową bazę w Hiszpanii!

Kiriacoulis Mediterranean działa na rynku turystycznym o 1980 roku. To jedna z największych, greckich... więcej »

zobacz więcej
Folder Punt Czartery Rejsy Szkolenia 2018

Pobierz nasz folder na 2018

Nasz folder na 2018 już dostępny! Znajdziesz w nim przede wszystkim pełną ofertę szkoleń... więcej »

zobacz więcej

Punt

Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro)

02-791 Warszawa

tel. (+48 22) 446 83 80

fax (+48 22) 894 00 42

 

info(@)punt.pl