Skontaktuj się z nami tel. +48 22 446 83 80

W stoczni Bavaria szykują się zmiany…

Wiosną 2018 roku obiegła świat żeglarski niespodziewana wiadomość, że jedna z największych stoczni żaglowych na świecie – Bavaria Yachtbau, złożyła w sądzie wniosek o upadłość. Na szczęście sukcesem zakończyły się poszukiwania inwestora strategicznego, którym został niemiecki fundusz inwestycyjny CMP Capital Management-Partners. W rezultacie swoje miejsca pracy zachowało 550 pracowników w Bavaria Yachts w Giebelstadt w Niemczech oraz 250 pracowników Bavaria Catamarans w Rochefort we Francji. Firmę czeka jednak nieunikniona restrukturyzacja. Pierwsze zmiany zostały już ogłoszone:

Produkcja tylko w Niemczech

Na początek Bavaria Yachtbau zapowiedziała, że produkcja wszystkich jednostek jednokadłubowych będzie odbywać się wyłącznie w Niemczech pod szyldem „Made in Giebelstadt”. Jest to istotna informacja w przypadku jachtu motorowego R55, produkowanego do tej pory w Chorwacji. W tej chwili trwa przenoszenie linii produkcyjnej do Niemiec. Wznowienie produkcji ma nastąpić w pierwszej połowie 2019 roku.

Zawężenie produkcji

Bavaria, która obecnie produkuje 26 modeli jachtów żaglowych i motorowych, poinformowała o znaczącym zawężeniu produkcji. Planuje się zatrzymanie jedynie 10-12 modeli w ofercie.

Oficjalnie mówi się o wstrzymaniu produkcji Bavari C65, której premiera miała miejsce w 2018 r. ale nie odniosła zamierzonego sukcesu. Podobny los czeka jedności z napędem elektrycznym oraz jachty hybrydowe.

Z masowej produkcji została również wycofana Bavaria C50. Planowane  jest jej przeprojektowanie tak aby mogła wrócić do seryjnej produkcji ponownie w listopadzie 2018 r.  Rozwiązania techniczne zdobyte przy tej okazji zostaną wprowadzone do flagowej jednostki Bavaria C57 oraz C45.

W przyszłości stocznia planuje wprowadzać 2-3 modele rocznie. Jej najważniejsze założenia to: utrzymanie wysokiej jakość produktów, zachowanie sportowego charakteru jednostek, optymalizacja przestrzeni pod zabudowę oraz nadal wyróżnianie się na rynku znakomitym stosunkiem jakości do ceny.

Co z marką Nautitech?

Dobra wiadomość dla wielbicieli katamaranów. Bavaria Yachtbau zadeklarowała kolejne inwestycje w brand Nautitech. Marka nie zniknie z rynku, a współpraca między stocznią w Niemczech i Francji będzie kontynuowana.

Z pewnością decyzje, które ostatnio zapadły, wpłyną na rynek jachtów żaglowych na świecie. Bavaria Yachtbau to największy producent jachtów żaglowych i  motorowych w Europie, drugi co do wielkości na świecie. Przejściowe, miejmy nadzieję, kłopoty stoczni mogą wykorzystać inni istotni gracze jak stocznia Dufour czy Beneteau. Czas pokaże.

Bavaria jachty żeglowe


Planujesz czarter jachtu? Zrób to z nami!


 

 

Posty w kategorii

Najchętniej czarterowane jachty w sezonie 2018

Najchętniej czarterowane jachty w sezonie 2018

Przełom starego i nowego roku, to dobry czas na podsumowania. My sprawdziliśmy jakie jachty... więcej »

zobacz więcej
Nowe loty do dubrownika

Bezpośrednie loty do Dubrownika

Dzisiaj narodowy przewoźnik LOT poinformował o nowych połączeniach lotniczych na sezon 2018. Wśród nich... więcej »

zobacz więcej
Elba 45 katamaran

Fountaine Pajot Elba 45 – w czarterze od 2020 roku!

Poszerzamy ofertę czarterów o nowy 45-stopowy katamaran ze stoczni Fountaine Pajot – Elba 45.... więcej »

zobacz więcej

Punt

Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro)

02-791 Warszawa

tel. +48 22 446 83 80

fax +48 22 894 00 42

 

info(@)punt.pl

MENU
Mamy dla Ciebie prezent!

Zapisz się do naszego NEWSLETTERA
i odbierz darmowy przewodnik po trasie rejsu z Trogiru