Skontaktuj się z nami tel. +48 22 446 83 80

Chorwacja Uvala Soline „Kiss” – Polecam!

Jest takie miejsce w Chorwacji, do którego niezmiennie wracamy. I to za sprawą oliwy z czosnkiem.
Ale zacznijmy po kolei.

Niedaleko Mariny Dalmacija w Sukošan rozciąga się wyspa Pašman. Wzdłuż jej wschodniego wybrzeża ciągną się liczne, na ogół niewielkie miejscowości. Zachodnie wybrzeże jest bardziej strome, słabo zaludnione ale za to bogate w liczne zatoki i kotwicowiska. Jednym z takich miejsc jest zatoka Soline. Mieszczą się tutaj trzy restauracje oraz wiele boi cumowniczych. I z tego też powodu miejsce to stało się w ostatnim czasie bardzo popularne.

Chorwacja SolineChorwacja SolineChorwacja SolineChorwacja Soline

Celem naszych podróży jest południowa cześć zatoki Soline zwana Uvala Soline a dokładnie restauracja „Kiss”. Oczywiście ani my ani nikt z naszych znajomych nie używa nazwy tej restauracji. Wystarczy hasło „Płyniemy do rybaka” albo „Płyniemy do dziadka” i wszyscy wiedzą o co chodzi. W poprzednich latach główny prym w interesie wiódł Ivica Kuštera, na którego barkach spoczywała odpowiedzialność za dostawę świeżych ryb. Czasy się jednak zmieniły: ilość turystów znacznie wzrosła, interes dobrze się rozwija a sam Ivica się postarzał. Nikogo zatem nie dziwi, że dzisiaj pełni on raczej funkcję Managera Sali – siedzi w cieniu, popija piwo, zapali papierosa, przywita starych bywalców … Dzisiaj cały interes „trzyma w garści” jego córka Silvana a w prowadzeniu interesu pomagają jej dzieci.

Chorwacja Uvala Soline

W czym tkwi sekret tego miejsca? Oczywiście w jedzeniu. Tutaj nie ma żadnych kart (jak ja to lubię!). Wybór jest prosty ryba albo mięso, wino białe albo czerwone. Cała reszta jest z góry ustalona. Na początek dostajemy symboliczny starter czyli chleb oraz lokalny ser i zielone oliwki oraz napoje w tym bardzo aromatyczną rakiję. Następnie na stole pojawiają się prosto z pieca, gorące, chrupiące grzanki oraz miseczka wypełniona oliwą z oliwek i drobno posiekanym czosnkiem. Nawet teraz gdy o tym piszę czuję jak ślinka napływa mi do gardła. Jak to Chorwaci mówią „Samo dobro”. Na danie główne dostajemy ryby prosto z grilla, miskę ziemniaków oraz miskę świeżych warzyw (ogórki, pomidory, sałata). To jeszcze nie koniec choć wydaje się nam, że już nic więcej nie damy rady zjeść. Na deser każdy z nas otrzymuje naleśniki z dżemem i czekoladą. Jeśli mamy radzić to rekomendujemy zdecydowanie wino białe z butelki niż „domowe” ale to jedyna nasza uwaga do tego miejsca. Rachunek całkiem rozsądny ok. 600 kun (przy 7 osobach i 5 rybach).

Chorwacja Soline

Płynąc tutaj w sezonie trzeba niestety się liczyć z trudnościami w cumowaniu. Silvana ma przed restauracją ponad 30 bojek (płatne 125kun/bojka) ale my z trudem złapaliśmy ostatnią o godzinie 14,30. Natomiast po sezonie nie ma żadnego problemu.

W tym roku odkryliśmy jeszcze jedno miejsce warte polecenia. Kawałek dalej na południe za zatoką Soline mieści się zatoka Landin – również z bojami cumowniczymi. W zatoce działają dwie restauracje: jedna zaraz na wejściu po prawej stronie, której właściciele zbierają opłatę za korzystanie z bojek (80 kun za bojkę albo 40 kun jeśli pojawisz się w ich restauracji); druga restauracja mieści się również po prawej stronie ale wgłębi zatoki i to miejsce z sukcesem testowaliśmy. Restauracja jest przepięknie położona nad zatoką wśród sosen co jest niewątpliwie jej dużym atutem. Podobnie jak u Silvany nie ma kart ale wybór jest spory. Uznaliśmy, że oliwa z oliwek jeszcze lepsza a ryba równie smaczna.

Posty w kategorii

ości ryba kolacja

Wiosenny rejs po Zatoce Sarońskiej

Wiosenny rejs po Zatoce Sarońskiej rozpoczynamy w Atenach w Marinie Kalamaki. Kto pojawia się... więcej »

Katamaranem Violeta po Chorwacji

Śladami podróżników – jachtem Violeta po Chorwacji

Piątek, 17.06.2011 roku – wyjazd ze Szczecina o godzinie 20:00. Przed nami długa noc... więcej »

zobacz więcej
Siedemnaście długich dni. Rejs na Islandię.

Siedemnaście długich dni czyli rejs na Islandię

Siedemnaście długich dni: 2.06.2012 (Bergen) Do Bergen dotarliśmy około godziny 22:00. Przywitało nas piękne... więcej »

Punt

Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro)

02-791 Warszawa

tel. +48 22 446 83 80

fax +48 22 894 00 42

info(@)punt.pl

MENU
Mamy dla Ciebie prezent!

Zapisz się do naszego NEWSLETTERA
i odbierz darmowy przewodnik po trasie rejsu z Trogiru