Skontaktuj się z nami tel. +48 22 446 83 80

Zwrot jachtu – procedura check-out

Procedura zdania jachtu „check-out”

Wszystko co dobre kiedyś się kończy, kończy się również nasz rejs. Jeśli jacht był czarterowany sobota-sobota, amatorzy wymagają, aby wrócił do portu w piątek w godzinach popołudniowych. Zanim zacumujemy przy kei warto pamiętać o zatankowaniu paliwa. W niektórych marinach w szczycie sezonu stacje paliw mogą być bardzo oblegane, dlatego weźmy to pod uwagę planując powrót do bazy.

Najczęściej obsługa Armatora wskazuje powracającym jachtom miejsce do cumowania i pomaga w manewrach portowych. Ważne, aby przestrzegać wskazówek armatora, szczególnie w szczycie sezonu, gdy do portu wpływa jednocześnie dużo jachtów.

Sama procedura zwrotu jachtu, tzw. check-out, następuje zwykle w sobotę do godziny 9.00. Do tego czasu zarówno załoga, jak i wszystkie bagaże muszą opuścić jacht. W niektórych firmach naliczane są opłaty za opóźnienie w opuszczeniu jachtu. Sam „check-out” przebiega w podobny sposób jak „check-in”. Armator sprawdza stan jachtu zgodnie z listą podpisaną podczas przejęcia jachtu.

Najwięcej uwagi armatorzy poświęcają na sprawdzenie:

  • stanu technicznego toalet – upewniają się czy nie zostały zapchane podczas rejsu,
  • liczby odbijaczy,
  • dziobu i rufy – miejsc szczególnie narażonych na uderzenia,
  • stanu żagli – aby sprawdzić czy nie podarły się podczas czarteru itp.

Jeżeli jacht wrócił bez uszkodzeń i braków w wyposażeniu następuje podpisanie protokołu i zwrot kaucji. Koszty uszkodzeń i strat pokrywane są z kaucji. W przypadku większych strat w sprzęcie należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Armatora, żeby umożliwić mu uzupełnienie wyposażenia dla kolejnej przejmującej jacht załogi.

Jeżeli zależy nam na bardzo wczesnym opuszczeniu portu w sobotę rano, możemy poprosić armatora, aby procedura check-out odbyła się w piątek wieczór, z jednoczesną możliwością zanocowania na jachcie.

Późniejszy powrót do portu, niż zostało to wskazane przez Armatora, może wiązać się z dodatkowymi kosztami, np. w piątek wieczór odbywa się kontrola części podwodnej jachtów. Jeśli w tym czasie nie będzie nas w porcie, zostaniemy obciążeni kosztami ponownego przyjazdu nurka. Podobna sytuacja ma miejsce, jeśli nie będzie nas w porcie w sobotę rano. Armator może nie zdążyć przygotować jachtu dla kolejnej załogi. W takiej sytuacji zostaniemy obciążeni kosztami tego opóźnienia.

Zanim opuścimy jacht sprawdźmy dokładnie wszystkie luki i jaskółki, aby nie okazało się, że o czymś zapomnieliśmy.

Marina Kornati Marina Sangulin Biograd na Moru Chorwacja

 

 

Posty w kategorii

okładka publikacji Żeglowanie w Chorwacji edycja 2022

Warta uwagi publikacja „Żeglowanie w Chorwacji”

Chorwackiego wydawnictwa More. W polskiej wersji językowej.

zobacz więcej
transit-log

Co to jest transit-log?

Transit-log to obowiązkowa opłata jaką musimy uiścić podczas zaokrętowania. Pokrywa ona koszty związane z... więcej »

zobacz więcej
Żeglowanie katamaranem

Żeglowanie na katamaranie

Kilka wskazówek, na co trzeba zwrócić uwagę, aby żegluga na dwukadłubowcu był prosta i... więcej »

zobacz więcej

Punt

Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro)

02-791 Warszawa

tel. +48 22 446 83 80

fax +48 22 894 00 42

 

info(@)punt.pl

MENU
Mamy dla Ciebie prezent!

Zapisz się do naszego NEWSLETTERA
i odbierz darmowy przewodnik po trasie rejsu z Trogiru