BAŁTYK - INTENSYWNY REJS SZKOLENIOWY

Masz już uprawnienia żeglarskie, prowadzisz samodzielnie rejsy, ale nadal chcesz podnosić swoje kwalifikacje żeglarskie, zdobywać nową wiedzę i umiejętności? Chcesz wziąć udział w rejsie z podobnymi do Ciebie zapaleńcami, wymieniać się doświadczeniami i dobrze się bawić? To jest właśnie propozycja dla Ciebie.

Dla zaawansowanych

Podczas naszego rejsu uczestnicy rejsu dowiedzą się jak profesjonalnie zorganizować i poprowadzić rejs morski. Oprócz manewrów na silniku i pod żaglami w programie szkolenia znajdą się m.in. bezpieczeństwo, ratownictwo, nawigacja, obsługa instalacji oraz urządzeń jachtowych, przejmowanie jachtu od firmy czarterowej. Nie zabraknie żeglugi w nocy. Będzie intensywnie!

 

Wymagania stawiane uczestnikom:

- podstawowa wiedza teoretyczna niezbędna do samodzielnego prowadzenia jachtów,

- patent żeglarski: jachtowy sternik morski, sternik jachtowy,

- zapał do pracy.

 

 Dowiedz się więcej o jachcie >>.

 

Dane techniczne:

długość - 11,72 m

szerokość - 3,9 m

powierzchnia żagli - 69 m2

zbiornik na paliwo -150 l

zbiornik na wodę - 210 l

liczba kabin - 3

liczba koi - 8

liczba łazienek - 1

zanurzenie - 1,95 m.

silnik - Volvo Penta 40 KM

 

Nasz plan jest taki, aby po tygodniowym szkoleniu wszyscy byli bardzo zmęczeni, w pełni usatysfakcjonowani i gotowi, aby pewnie poprowadzić swój własny rejs.


Wszystkie miejsca w sezonie 2017 zostaly sprzedane. Zapraszamy za rok.



Zaokrętowanie: godz. 16:30 / Wyokrętowanie godz. 20:00

TABELA POKAZUJE DOSTĘPNOŚĆ W CZASIE RZECZYWISTYM

LUB
Natychmiastowa płatność ON-LINE.
Przelew internet. lub karta kredytowa.
  

 

 

ZNIŻKI:
5% przy rezerwacji do 31 grudnia 2016 r.,
5% dla stałych klientów,
5% dla grupy minimum 4 osób przy jednoczesnej rezerwacji.
Zniżka maksymalna - 10%.

PŁATNOŚĆ:
50% ceny płatne przy dokonaniu wstępnej rezerwacji, pozostała część na 6 tygodni przed rozpoczęciem rejsu.

CENA ZAWIERA: 
miejsce na jachcie,opiekę skippera, ubezpieczenie NNW, gaz do kuchenki, opłaty portowe w porcie zaokrętowania i wyokrętowania.

CENA NIE ZAWIERA: 
wyżywienia, dojazdu do miejsca zaokrętowania, opłat portowych w portach innych niż port zaokrętowania i wyokrętowania, paliwa.


KOSZTY DODATKOWE (płatne na miejscu):
Kasa pokładowa: średni koszt utrzymania ok. 350-500 zł / osoba / tydzień (wyżywienie, paliwo, opłaty portowe).
Parking dla samochodu osobowego: ok. 35 PLN / dobę (średni koszt parkingu w okolicach mariny Gdynia).

 

ZAKWATEROWANIE: 
w kabinach dwuosobowych lub w mesie. Załoga jachtu liczy maksymalnie siedmiu uczestników rejsu + skipper. Jak przydzielane są koje na jachcie?  Nie ma możliwości wybrania i zarezerwowania koi przed rejsem. Podziału miejsc dokonuje na początku rejsu skipper, uwzględniając liczbę par, pojedynczych osób itp. Jeżeli w załodze jest para, staramy się udostępnić jej miejsce w kabinie z podwójną koją. W przypadku, kiedy załoga nie zgadza się z dokonanym przez skippera podziałem, następuje losowanie koi.

WYŻYWIENIE
Opłacane z kasy pokładowej.

 

KASA POKŁADOWA:
Wysokość wpłat do kasy ustalana jest przez uczestników rejsu.
Z kasy opłacane jest wyżywienie przygotowywane na jachcie, opłaty portowe i paliwo.
Skipper zwolniony jest z wnoszenia składki do kasy pokładowej.

 
PROGRAM SZKOLENIA:

- czarter jachtu:
-> przygotowanie,
-> formalności,
-> ubezpieczenie kaucji,
-> przejmowanie jachtu,
-> zdawanie jachtu.

- bezpieczeństwo:
-> pracy oraz poruszania się po jachcie,
-> żeglugi w trudnych warunkach oraz w nocy,
-> obowiązki załogi i oficerów.

- instalacje i urządzenia jachtowe:
-> budowa,
-> użytkowanie,
-> naprawa.
- manewrowanie jachtem na silniku w porcie:
-> zacieśnianie cyrkulacji,
-> podejście do kei na szpringu dziobowym,
-> odejście od kei na szpringu dziobowym/rufowym,
-> podejście/odejście do/od kei z mooringami,
-> podejście/odejście do/od kei z wykorzystaniem własnej kotwicy,
-> cumowanie przy ograniczonej ilości załogi.
- manewrowanie jachtem na żaglach:
-> dobór powierzchni żagli do panujących warunków,
-> trymowanie żagli,
-> żeglowanie względem wiatru,
-> zacieśnianie cyrkulacji,
-> bezpieczne zwroty przez sztag i rufę,
-> ustawienie jachtu w dryfie.
- manewr kotwiczenia:
-> wybór miejsca,
-> technika kotwiczenia,
-> bezpieczeństwo.

- manewr podejścia/odejścia do/od boi:
-> technika,
-> bezpieczenstwo.
- ratownictwo:
-> środki ratunkowe i asekuracyjne jachtu morskiego,
-> sposoby wzywania pomocy,
-> manewr "człowiek za burtą" na żaglach,
-> manewr "człowiek za burtą" na silniku,
-> procedury opuszczenia jachtu.
- planowanie rejsu:
-> przepisy,
-> locja,
-> meteorologia,
-> praca na mapie,
-> wyznaczanie bezpiecznej trasy.
- nawigacja w praktyce:
-> terestryczna,
-> pilotowa,
-> satelitarna.

 

 



POWRÓT
Vademecum